1 de jul. 2008

Un monogràfic sobre el tema

Monogràfic "Educació i comunicació" a la revista electrònica Educaweb

3 comentaris:

Marc ha dit...

La escuela ante los medios de comunicación
Mª Carmen Sánchez Mendías, Psicopedagoga (12/02/2007).
Aquest escrit està en total relació amb tot allò que hem estat parlant aquest matí.
Hem de veure els mitjans de comunicació com a ens positius d'educació i també hem de ser capaços d'incorporar-los a l'escola i a partir d'aquí ajudar al nostre alumnat a ser crítics i seleccionar la informació.

eduard gutierrez ha dit...

La escuela ante los medios de comunicación
Mª Carmen Sánchez Mendías, Psicopedagoga (12/02/2007).
Em sembla correcte el seu argument i la conclusió: professors i comunicadors hem d'anar de la mà per a educar l'alumnat, ser conscients que l'escola comunica i que els mitjans poden educar. Per posar-li un però, jo afegiria que la tasca principal de comunicar i educar l'han de dur els pares o la família i en aquest article es passa per alt.

Unknown ha dit...

Potser és massa llarg, però us deixo un resum i petits comentaris...
Comunicación y educación: juntas y revueltas
Evaristo González Prieto
Idees:
1. “Los medios de comunicación y a los sistemas educativos con una gran responsabilidad social. Y, en algunos casos, como la cabeza de turco a la que se delegan responsabilidades que son de todo el conjunto de la sociedad”
Realment, s’espera que el mestre sigui profesor, educador psicòleg, sociòleg, psicoterapeuta … És això possible? … Es fa el que es pot.
2. “Hoy las horas de educación formal de un alumno en un centro docente no tienen más peso que el mayor número de horas de la educación informal que le muestra la calle, la moda, el deporte, la publicidad, las amistades, el ejemplo del mundo adulto, el modelo familiar, Internet y el resto de medios.”
És un consol i una responsabilitat. Cal, també ensenyar una actitud crítica que ajudi l’alumne a triar i a assimilar el que li arriba des de tot arreu.
3. “ …qué se hace en las aulas para entender los medios de comunicación, cómo se aprovechan los innumerables recursos que hay y qué formación se le da al alumnado para que sepa por dónde se mueve”.
“La competencia al profesorado no es la educación informal que el alumnado recibe fuera del aula de los medios de comunicación, sino la falta de formación que se le da al alumnado para entender esos medios”
És el que dèiem…
4. Algunes propostes:
• “…empezar las clases hablando de los temas de actualidad…”
• “…uso diario de los medios digitales de información…”
• “…escritura de textos o noticias sobre la actualidad del centro o del planeta…”
• “…nuevas asignaturas de educación en comunicación…”
• “…uso de las Tecnologías de la Información y de la Comunicación…”
Caldria estudiar com compaginar això amb els programes, els currículums oficials, els pares, la direcció del centre, els pressupostos…