3 de jul. 2008

Exercici d'anàlisi de publicitat

Es tracta de triar un anunci, a través d'Internet, per exemple a http://www.youtube.com o a http://www.publitv.com (cal registrar-s'hi) i fer-ne l'anàlisi en tres passos:
1. Descripció analítica: Descriure la "història" que explica l'anunci. Descriure els personatges (qui són, com van vestits, què fan, com es relacionen...). Descriure els espais on passa l'acció. Fixar-se en el "text" (diàlegs entre els personatges, veu en off, text sobreimprès, eslògan...). Descriure la música, etc.
2. Interpretació: Buscar raons que expliquin perquè s'explica la història tal com s'ha explicat, per què s'han triat els personatges. els "decorats", la música... què ens "insinua"la tria de paraules de l'slògan, etc. Sovint la clau d'interpretació té relació amb el públic destinatari.
3. Valoració: Comentar allò que ens sembla que l'anunci diu "entre-línies" o de forma implícita, a més a més del llenguatge explícit evident.