4 de jul. 2008

Comentari d'un anunci

http://es.youtube.com/watch?v=urN1uo_7Kts&feature=related
Un pare i un fill estan comprant a un gran supermercat omplint el carro. El nen agafa una bossa amb llaminadures i la posa al carro, tot mirant son pare. El pare la treu i la posa a la prestatgeria, el nen torna a posar-la al carro creuant el braços, amb una actitud de determinació i tossuderia. Quan el pare torna a treure la bossa, comença el teatre. El nen comença a cridar in crescendo exigint les seves llaminadures, el pare li demana amb un gest que calli, els altres compradors comencen a mirar desaprovadorament el pare i el fill. El nen comença a tirar per terra productes del supermercat i acaba tirant-se pel terra camejant… davant la mirada avergonyida i pensativa de son pare… Finalment apareix el missatge: Utilitza condons i la marca ZAZOO i l’eslògan Un per dos.
No hi ha música. Personatges de classe mitjana. El pare és relativament jove. El nen és molt expressiu i actiu, contrasta amb el pare.
Alguns elements a comentar:
· El pare és qui va a comprar amb el fill.
· El fill posa el pare a prova. Evidentment, al nen l’espectacle li ha sortit bé en altres ocasions, si no no el faria.
· El pare no accepta el xantatge (el nen el posa en evidència davant la resta de la gent) tot i que, evidentment ho passa malament.
· La resposta del pare no és agressiva, és reflexiva... el que pensa no està clar fins que surten les lletres sobreimpresses : “Utilitza condons”....més valdria no haver tingut aquest fill.
· El missatge final sorprèn l’espectador. Fins al final no saps de què va l’anunci, però la història “enganxa”.
Reflexió final
Evidentment, el pare és el protagonista, en detriment de la mare. És qui va a comprar, és qui es mostra ferm davant els capricis del fill... és qui s’ha de posar el preservatiu... Lliga això amb l’eslògan One for 2 ? Què vol dir, que l’home ha de pensar pels dos o que és un producte bo per a tots dos?